27 Mart 2015 Cuma

YENİ HOBİ KÖŞEM - MY NEW CRAFT STATION

Yeniden merhaba...

Bu aralar "craft room" oluşturma hevesimin tatmini ile meşguldüm. 
Washi'lerim, boyalarım, kağıt-karton ıvır zıvırlarım, çuvallarım, keçelerim, dantellerim, kurdelelerim, sırasını bekleyen boş kutu-kavanozlarım, incik boncuklarım, fırçalarım, makaslarım, .... 

Evde misafir, ütü-çamaşır ve depolama alanı olarak kullandığım, toplama mobilyalardan oluşmuş ve nedendir bilinmez "oturma odası" diye tabir edilen odamızda; sadece mobilya kulpu, 2 masif duvar rafı, 2 uzun çıta ve mantar pano masrafıyla bir "craft station" yaratmaya çalıştım.

Eskiden banyoda kullandığım emektar beyaz dolabın demode metal kulplarını, İkea'dan aldığım ucuz plastik siyah kulplarla değiştirdim. Bauhaus'tan aldığım masif çam rafları da yine eskiden kalma siyah metal duvar destekleriyle duvara astım.

Evet ben astım. Tadilat-tamirat işleri merakımdan edindiğim darbeli matkapla bizzat kendim deldim, dubelledim ve çiviledim. Tabii ki bir usta gibi profesyonel iş çıkaramadım. Bir avuç dubel çöplük oldu. Rafları taktıktan sonra açıkta kalan bir kaç luzümsuz derin duvar deliği acemice bana sırıtıyordu. Ben de o delikleri tamir macunu ile kapattım ve duvar rengine uygun olarak kendi akrilik boyalarımdan bir karışım hazırlayıp üzerlerini rötuşladım. Raf altlarına da bildiğimiz basit duvar askıları yapıştırıp iki askı arasına  yine Bauhaus'tan aldığım çıtaları koydum. Böylece washi bantlarımın hep gözümün önünde olmasını sağladım.

Washi bantları sergilemek adına kullandığım askı-çıta yönteminde çıtaların fazlaca esneyebildiğini gördüm. Şimdilik görüntüden memnunum ama biraz daha ağırlık olsa askılardan aşağı düşecek kadar esneyebiliyor. O yüzden çıta yerine yine aynı boyutlarda olan perde çubuklarının kullanılmasının daha uygun olacağı kanaatindeyim.
  
Duvar raflarının üstüne de plastik dantel sepet, kutu ve saksılardan bir kompozisyon yapmaya çalıştım.

Kardeşimden devşirdiğim eski beyaz İkea çalışma masası da tam istediğim gibi bir görüntü sağladı.

Bu işlerle uğraşmaya hevesim çok olsa da iş hayatı, çocuk, koca, yorgunluk derken bir bakıyorum ki haftalar geçivermiş. Bir emekli olsaydım hayırlısıyla....


Yeni hobi köşem için aklımda daha çok detay çalışma var. Yaptıkça paylaşacağım.



Bir hobi köşesi oluşturmak için fikir arayışındakilere yardımcı olmak umuduyla hobinizle kalın....

Dört direkli washi standı için buraya.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder