28 Aralık 2014 Pazar

ÇUVAL KUMAŞA PEÇETE TRANSFERİ

Bugün sizlerle kumaş için peçete tutkalı marifetiyle çuval kumaşına peçete dekopajı ile yaptığım dekoratif tabloları paylaşmak istiyorum.


Detayları devamında.


Çuvalın kalın dokusu peçete transferinde oluşabilecek hava kabarcıklarını önlemede harika sonuç veriyor. Düz zemine göre çok daha kusursuz bir iş çıkarıyor. Ancak kumaş için özel yapılmış peçete tutkallarından kullanmak gerekiyor. Zira normal peçete tutkalları parlak ve yapay bir görünümle sonlanıyor. 


Önce fotoğrafın arka kısmında zar zor da olsa görüleceği üzere peçete desenlerimizi tek kat olarak kesip hazırlıyoruz. Sonra uygun gördüğümüz yere desenimizi koyup üzerinde tutkal dolu fırçamızı nazikçe gezdiyoruz. Tabi bu tutkallama işlemleri sırasında zemine de yapışmaması için ve uygulama sırasında sertlik sağlaması için bir kartonu veya bir matı altına koymayı unutmuyoruz. Ben kullanacağım çerçevenin kendi iç kartonu üzerinde yaptım. 



Bitince de sabırla kurumasını bekliyoruz. Önceleri etrafındaki tutkallar belirli olsa da tamamen kuruduktan sonra tüm tutkal görüntüsü kayboluyor. 




İnanın fotoğraflardakinden çok daha güzel bir sonuç veriyor. Görenler çok büyük emekle yapılmış bir şey sanıyor. Tabii kullanılan peçete deseni de önemli. Ben bu peçeteleri Paşabahçe'den almıştım. (Peçete kolleksiyonumu ve temin ettiğim adresleri de bir gün paylaşacağım.) Kelebeklerin zemini maviydi. Yapıştırmanın on katı kadar emeği ve zamanı kelebekleri kesmeye vermiştim. :) Kolay yoldan harika dekorlar için bire bir. 
Hobinizle kalın...

6 yorum:

  1. Tablolarınıza bayıldım, vakit bulduğumda ben de denemek isterim. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ma belle :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Özgeciğim çok güzel olmuş...Bloğunda hayırlı olsun artık takipçinim. Sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol Berrincim. Bekliyorum her zaman. Iyi yillar...

      Sil
  4. süpersin kamile

    YanıtlaSil